يکشنبه 27 مهر 1404

دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی

شهریار شیری آراسته
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری اردبیل


شرح وظایف دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی
  1. نظارت بر اجرای قوانین، تصویب نامه ها و دستور العمل های مرتبط با حوزه مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی.
  2. ارزیابی عملکرد واحدهای استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها.
  3. تنظیم برنامه بازرسی دوره‌ای استانداری، فرمانداریها و بخشداری ها و اجرای آن از طریق بازرسی‌های اداری و مالی.
  4. هماهنگی و همکاری با گروه های بازرسی و نهادهای قانونی کشور به منظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی.
  5. عضویت و شرکت در جلسات، کمیته ها و کارگروها با موضوع تحول اداری، ارتقاء سلامت اداری،مبارزه با رشوه خواری و فساد اداری.
  6. ارتباط مستمر و انجام مکاتبات اداری با سطوح مدیریتی واحدهای ذیربط در نهاد ریاست جمهوری و مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور و سایر مدیران واحدهای دستگاه های اجرایی ملی هم سطح در حیطه وظایف مربوط.
  7. نظارت بر دریافت، ثبت، تفکیک و ارجاع درخواستهای مردمی از طریق سامانه ارتباط الکترونیکی ( سامد) یا خارج از سامانه الکترونیک.
  8. نظارت بر پذیرش درخواست الکترونیکی متقاضیان و در صورت عدم دسترسی نیز پذیرش حضوری از طریق میز خدمت.
  9. مدیریت و راهبری امور حقوقی مرتبط با ثبت و مستندسازی اموال منقول و غیر منقول استانداری و طرح دعاوی مالکیت.
  10. مدیریت و راهبری دعاوی حقوقی و کیفری مرتبط با استانداری و واحدهای تابعه و تنظیم ارائه لایحه دفاعیه و ارسال شکایات حقوقی در محاکم قضایی، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، هیاتهای تشخیص و حل اختلاف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی.
  11. مدیریت و راهبری معاضدت قضایی (اعم از طرح دعاوی، دفاع از دعوی، تهیه لوایح و مشاوره) به مدیران استانداریها،فرمانداریهاوبخشداریها در خصوص دعاوی مرتبط با انجام وظایف اداری آنان در کلیه مراجع قضایی، شبه قضایی،اداری و محاسباتی.
  12. همراهی با بازرسی ویژه وزارت کشور جهت انجام بازرسی از ادارات
  13. بازدید و بازرسی دوره ای و موردی از دستگاه های اجرایی حسب دستور مقام عالی استاندبیر رفع اختلاف دستگاه های اجرایی استان
  14. بستر سازی و فراهم آوردن زمینه های لازم برای پرورش نیروی جایگزین با تأکید بر مواردی از قبیل انتقال تجربیات، ارایه آموزش های لازم و مشارکت دادن در انجام امور، ‌تفویض اختیار.
  15. شرکت در گردهمایی ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره های آموزشی مرتبط.
ارائه خط مشی و سازماندهی فعالیت های دفتر، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی.