يکشنبه 27 مهر 1404

اداره کل امور اداری و مالی


شرح وظایف اداره کل امور اداری و مالی
  1. نظارت و راهبری كلیه امور پرسنلی و اداری كاركنان استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها در حدود اختیارات قانونی تفویض شده.
  2. نظارت بر فرآیند قانونی و كلیه تشریفات استخدام و تهیه و صدور احكام استخدامی كاركنان استانداری و واحدهای تابعه در حدود اختیارات تفویض شده.
  3. هدایت امور مربوط به تكمیل و تنظیم پرونده های پرسنلی و تهیه خلاصه پرونده كاركنان استانداری.
  4. نظارت بر اجرای مقررات انضباطی كاركنان استانداری.
  5. نظارت بر تهیه و صدور احكام مرخصی های كاركنان استانداری در حدود قوانین و مقررات مربوط.
  6. راهبری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و برنامه ریزی و پیگیری تشكیل كمیته مربوطه.
  7. نظارت بر تهیه و صدور احكام انتقال، انتصاب و مأموریت مستخدمین در حوزه استانداری و واحدهای تابعه بر اساس قوانین و مقررات
  8. نظارت و راهبری امور پرسنلی، بازنشستگان و موظفین استانداری و واحد های تابعه.
  9. نظارت بر تهیه احكام مربوط به برقراری حقوق و مزایا (اعم از مستمر یا غیر مستمر)در مورد مستخدمین استانداری و واحد های تابعه
  10. هدایت امور مربوط به ثبت و نگهداری تمامی آمار و اطلاعات پرسنلی بر اساس احكام صادره به منظور استفاده در برآورد اعتبارات جاری استانداری و واحدهای تابعه.
  11. نظارت بر اقدامات لازم به منظور برقراری تسهیلات رفاهی كاركنان استانداری و واحد های تابعه.
  12. كنترل و تایید نهایی دریافت، ثبت و توزیع كلیه مكاتبات عادی استانداری اعم از وارده یا صادره.
  13. نظارت بر روند مکاتبات و تفكیك و ارجاع نامه های رسیده به واحد های مربوط و پیگیری در این زمینه به منظور تسریع در انجام امور.
  14. نظارت بر عملكرد دبیرخانه و نحوه نگهداری كلیه مكاتبات و اسناد و مدارك و  اوراق عادی استانداری  و انجام امور اداری.
  15. كنترل امور مربوط به نگاهداری دفاتر اعتبارات و تأمین هزینه ها بر اساس اعتیارات تخصیصی به تفكیك مواد و برنامه.
  16. نظارت بر امور مربوط به دریافت ها و پرداخت های مستمر و غیر مستمر مطابق اعتبارات مربوط و حواله های رسیده.
  17. نظارت بر تهیه و تنظیم و صدور اسناد هزینه و پرداخت هزینه های مستمر و غیر مستمر استانداری و ثبت ارقام هزینه در دفاتر مربوط.
  18. كنترل نهایی لیست حقوق و مزایای كاركنان استانداری.
  19. نظارت بر انجام امور مرتبط در وصول وجوه اعتبارات بر اساس درخواست های صادر شده.
  20. نظارت بر انجام وظایف مربوط به تسجیل طبق محاسبات عمومی اختیارات تفویض شده.
  21. رسیدگی نهایی به اسناد هزینه از نظر تكمیل مدارك و انطباق با قوانین و مقررات مربوطه.
  22. نظارت بر تهیه فهرست مطالبات كاركنان از بابت دیون سنواتی و غیره و ارسال آنها به مراجع ذیربط.
  23. كنترل نحوه نگهداری و تنظیم حساب اعتبارات و تعهدات و دیون و تهیه گزارش های لازم.
  24. نظارت بر تهیه لوازم مورد نیاز و انجام تعمیرات ساختمان و اموال و اثاثیه استانداری طبق مقررات و حدود اعتبارات.
  25. كنترل نهایی حساب انبار و اسناد خرید.
  26. نظارت بر انجام امور حمل و نقل، پشتیبانی و رفاهی كاركنان استانداری.
  27.  
  1. هدایت و برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی سالانه و  نظارت بر رسیدگی به شكایات ارزشیابی شوندگان.
بستر سازی و فراهم آوردن زمینه های لازم برای پرورش نیروی جایگزین با تاكید بر مواردی از قبیل انتقال تجربیات، ارایه آموزش های لازم و مشاركت دادن در انجام امور،‌تفویض اختیار.