يکشنبه 27 مهر 1404

دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری

معصومه موسوی
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری اردبیل


شرح وظایف دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری
  1. شرح وظایف دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول ادارینظارت بر انجام كلیه امور مرتبط با دبیرخانه شورای اداری استان.
  2. برنامه‌ریزی و نظارت بر انجام كلیه امور مرتبط با دبیرخانه شورای راهبری تحول اداری استانداری.
  3. برنامه‌ریزی و نظارت بر انجام كلیه امور مرتبط با دبیرخانه کمیته اصلاح ساختار، فرایندها و فناوری‌های مدیریتی.
  4. برنامه‌ریزی و نظارت بر انجام كلیه امور مرتبط با دبیرخانه كمیته بررسی نظام پیشنهادهای استانداری و واحدهای تابعه.
  5. برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری اعم از برنامه ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه ها و مصوبات شورای عالی اداری در استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه.
  6. نظارت بر تحقق برنامه اصلاح نظام اداری در استان با هماهنگی مسئولین ذیربط.
  7. برنامه‌ریزی برای استقرار نظام مدیریت دانش در استانداری و واحدهای تابعه.
  8. برنامه‌ریزی برای توانمندسازی، بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری كاركنان استانداری و واحدهای تابعه.
  9. برنامه‌ریزی و نظارت بر استقرار نظام بهره‌وری و سایر سیستم‌های مدیریتی در راستای تعالی سازمانی.
  10. راهبری امور مربوط به تشكیلات استانداری و واحدهای سازمانی تابعه با هماهنگی واحد تخصصی ذیربط وزارت كشور.
  11. نظارت بر عدم گسترش تشکیلات استانداری و واحدهای تابعه در راستای سیاست‌های برنامه جامع تحول اداری و منطقی نمودن اندازه دولت.
  12. برنامه‌ریزی‌های لازم جهت مستندسازی و اصلاح بهبود فرایندهای انجام كار در استانداری و واحدهای تابعه.
  13. نظارت و بازخوردگیری مستمر سازمان در بعد وظایف دستگاه، مستندسازی فرایندهای انجام‌کار به منظور تقسیم وظایف واحدها و تدوین راهکارهای پیشنهادی برای اصلاح و بهبود روش های انجام کار در سطح استانداری و واحدهای تابعه.
  14. برنامه‌ریزی و نظارت در خصوص پیاده‌سازی فرآیند تخصیص منابع، طبقه‌بندی هزینه ها و استفاده بهینه از منابع مالی تخصیص یافته مرتبط با طرح ها و برنامه ها و در تطبیق با بودجه عملیاتی و سالانه استانداری و واحدهای سازمانی تابعه.
  15. برنامه‌ریزی و نظارت بر تهیه و تنظیم موافقتنامه بودجه استانداری و واحدهای تابعه در قالب برنامه ها و مبتنی بر بودجه عملیاتی و ارزیابی مستمر عملكرد بودجه استانداری و واحدهای تابعه.
  16. برنامه‌ریزی و نظارت بر فرایند تدوین و اجرای برنامه های آموزشی مربوط به استانداری و واحدهای سازمانی تابعه بر اساس سیاست‌ها، خط مشی‌ها و برنامه های مصوب مراجع ذیربط.
  17. برنامه‌ریزی و نظارت بر فرایند انجام كلیه امور پژوهشی و مطالعاتی استانداری و واحدهای تابعه اعم از تعیین اولویت ها و نیازهای پژوهشی و تأمین اعتبارات مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذیربط.
  18. نظارت بر روند انعقاد و اجرای تفاهمنامه های علمی بین استانداری و سایر سازمان‌ها و نهادها.
  19. مطالعه و بررسی قوانین و مقررات و آشنایی با بخشنامه ها و دستورالعمل های اجرایی مرتبط با امور دفتر.
  20. بستر سازی و فراهم آوردن زمینه های لازم برای پرورش نیروی جایگزین با تأكید بر مواردی از قبیل انتقال تجربیات، ارایه آموزش های لازم و مشاركت دادن در انجام امور، ‌تفویض اختیار.
  21. شرکت در گردهمایی ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره های آموزشی مرتبط.
  22. ارائه خط مشی و سازماندهی فعالیت های دفتر، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی.