دوشنبه 28 مهر 1404

دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال

رحیم رضایی
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اردبیل


شرح وظایف دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال
  1. برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری همایش های اقتصادی و نمایشگاه های داخلی و خارجی در امور سرمایه‌گذاری، اشتغال، تولید و بهره‌وری از طریق دستگاه های اجرایی ذیربط در قالب اسناد بالادستی و قوانین و مقررات مربوط.
  2. اخذ گزارشات و بررسی گزارش های تحلیلی از وضعیت بازار كار (اشتغال، تولید و بهره‌وری) و ارائه پیشنهادات لازم به شوراها و كمیسیون های ذیربط در استان.
  3. هدایت، هماهنگی و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاران از طریق سایر سازمان های ذیربط.
  4. شناسایی تنگناهای موجود در فرایند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران، به خصوص در مناطق محروم با همکاری دستگاه های اجرایی.
  5. نظارت بر روند سرمایه‌گذاری خارجی با همكاری اداره كل امور اقتصادی و دارایی استان و سایر دستگاه های ذیربط.
  6. برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی لازم با دستگاه های ذیربط در زمینه تشکیل نمایشگاه های داخلی و برون‌مرزی با رویکرد جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی.
  7. هماهنگی به منظور ایجاد و تقویت زیرساخت های لازم جهت سرمایه گذاری در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات و گردشگری، با همكاری دستگاه ها و سازمان های ذیربط.
  8. هدایت و انجام هماهنگی‌های لازم از طریق دستگاه های ذیربط استان به منظور تسهیل ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران.
  9. نظارت برنحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در سطح استان در راستای  قوانین و مقررات مربوط.
  10. نظارت و هماهنگی لازم در امر صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران در سطح استان.
  11. تنظیم گزارش حاصل از مطالعات آسیب شناسی بنگاه های اقتصادی دارای شرایط خاص و بحرانی و انعکاس آن به مراجع ذیربط.
  12. نظارت بر نحوه اجرای مصوبات كارگروه تخصصی اشتغال استان و ارائه پیشنهادات در راستای رفع مشكلات اجرایی و پیگیری مصوبات آن.
  13. هماهنگی به منظور برگزاری جلسات کارگروه های تخصصی مربوط (شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اشتغال وسرمایه گذاری، امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و...) و نظارت بر اجرای مصوبات آن.
  14. هماهنگی لازم به منظور رفع موانع و مشکلات بنگاه های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف اقتصادی.
  15. نظارت بر نحوه اجرای نقشه راه سرمایه گذاری استان مبتنی بر اسناد بالادستی.
  16. اتخاذ تدابیر لازم به منظور تقویت نقش بازار سرمایه در تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری.
  17. ابلاغ مصوبات كمیسیون ها، شوراها و كمیته های اقتصادی و سایر مصوبات و دستورالعمل های مربوطه به دستگاه های ذیربط.
  18. بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه سرمایه گذاری و رفع موانع تولید و اشتغال.
  19. هماهنگی و همکاری با اداره کل امور اقتصادی و دارایی به منظور ارتقاء شاخص های بهبود محیط کسب و کار در استان.
  20. فراهم نمودن زمینه های مناسب به منظور برقراری گفتگوی موثر با بخش خصوصی به منظور رفع مشكلات اشتغال و تولید و بهبود فضای كسب و كار.
  21. بستر سازی و فراهم آوردن زمینه های لازم برای پرورش نیروی جایگزین با تأكید بر مواردی از قبیل انتقال تجربیات، ارایه آموزش های لازم و مشاركت دادن در انجام امور، ‌تفویض اختیار.
  22. شرکت در گردهمایی ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره های آموزشی مرتبط.
  23. ارائه خط مشی و سازماندهی فعالیت های دفتر، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی.