جمعه 9 آبان 1404
EN
صفحه اصلی
معرفی استان
پیشینه تاریخی
استانداری
استانداران پیشین
ساختار سازمان
معاونت ها و دفاتر
حوزه استاندار
دفتر استاندار و روابط عمومی
دفتر امور زنان و خانواده
دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی
اداره کل حراست
اداره کل مدیریت بحران
هسته گزینش
معاونت سياسی، امنيتی و اجتماعی
دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری
دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی
دفتر امور اجتماعی و فرهنگی
اداره کل پدافند غیر عامل
معاونت هماهنگی امورعمرانی
دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک
دفتر امور شهری و شوراها
دفتر امور روستایی و شوراها
معاونت هماهنگی امور اقتصادی
دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال
معاونت توسعه مدیریت و منابع
اداره کل امور اداری و مالی
دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری
مدیریت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت
معرفی خدمات
میزخدمت استانداری
میزخدمت وزارت کشور
راهنمای میز خدمت
پرسش های متداول
تماس با ما
Please ensure Javascript is enabled for purposes of
website accessibility
دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی
مهدی احمدی
مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اردبیل
شرح وظایف
دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی
سازماندهی و نظمبخشی امور مربوط به مسائل امنیتی و انتظامی استان و برگزاری جلسات مشترك با سایر دستگاه های حاكمیتی.
تامین موجبات امنیت پایدار با هماهنگی و همراهی دستگاه های امنیتی و انتظامی و برگزاری جلسات مشترك با سایر دستگاه های حاكمیتی.
برنامهریزی جهت اجرای صحیح قوانین، مقررات و دستورالعملهای دریافتی و همچنین تعامل صحیح با دستگاه های ذیربط.
هدایت برنامه ها و امور جاری در راستای رسیدن به اهداف موردنظر با اثربخشی و كارایی مطلوب در امور امنیتی و انتظامی.
برنامهریزی، ساماندهی و كنترل امور مربوط به مسائل امنیتی و انتظامی و همچنین هماهنگی با دستگاه های ذیربط در حوزه امور مبارزه با قاچاق در سطح استان.
ارائه خط مشیهای ابلاغی از سوی شورای امنیت كشور در شورای تامین استان و نظارت بر دبیرخانه شتا و تهیه دستوركار مناسب جهت جلسات شورای تامین استان و كمیسیونهای زیرمجموعه.
تدوین اهداف كمیسیونهای زیرمجموعه شتا و برنامهریزی در راستای اجرای صحیح عملكرد دستگاه ها.
ابلاغ صورتجلسات، دستورالعمل، بخشنامه ها به شورای تامین شهرستان، فرمانداریها، نهادها و سازمانهای ذیربط و نظارت بر روند اجرای صحیح آنها و ارایه گزارش نوبهای به مبادی ذیربط.
نظارت بر تدوین و مراحل اجرای مصوبات مربوط به صورتجلسات شورای تامین شهرستانهای تابعه و كمیسیونهای زیرمجموعه و پیگیری مباحث امنیتی و انتظامی استان.
اعلام اولویتهای امنیتی و انتظامی سالانه با ملاحظه تغییر شرایط در استان و شهرستانهای تابعه.
اعلام نیازهای آموزشی سالانه و تلاش برای ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات كاركنان تحت مدیریت.
نظارت بر حسن ارتباط نیروی انتظامی با مجموعه استانداری بر اساس دستورالعمل ابلاغی.
نظارت بر ساماندهی مرزها و فراهم نمودن موجبات اجرای وظایف وزارت کشور (در زمینه سیاستگذاری، هماهنگی و ...).
نظارت بر برگزاری مستمر جلسات شورای تامین استان، کمیسیونها و کمیته های زیرمجموعه آن.
مراقبت مستمر بر رویدادهای امنیتی و انتظامی به منظور ممانعت از تبدیل آنها به بحران و آشوب.
نظارت بر فعالیتهای مربوط به تامین حفاظت اماكن و تاسیسات دارای رده حفاظتی.
برنامهریزی جهت برقراری امنیت اجتماعات، تشكلها و راهپیماییها.
نظارت بر تهیه شناسنامه امنیتی استان و شهرستان های تابعه
نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مربوط به ورود ، اقامت و تردد اتباع خارجی و احوال شخصیه در استان.
انجام تعهدات فی مابین سازمان های بین المللی و وزارت کشور در خصوص اتباع خارجی.
نظارت بر ساماندهی اتباع خارجی ساکن در استان برابر دستورالعمل های ذیربط.
نظارت بر گزارشهای مربوط به تردد مجاز و غیر مجاز اتباع خارجی در حوزه استان و انعکاس آن به مراجع ذیربط.
هدایت امور مربوط به پذیرش، اسکان، تقاضای تابعیت، ترک تابعیت، بقاء تابعیت و شناسایی و استملاک اتباع خارجی و تکمیل و ارسال مدارک مربوط به وزارت کشور و سایر مراجع ذیربط.
راهبری امور مربوط به احداث و راه اندازی و اداره امور اردوگاه های مراقبتی، مهمانشهرها، مراکز بازگشت، ایستگاه های خروج مرزی و ایستگاه های پشتیبانی از مرکز ایست و بازرسی و انجام اقدامات لازم در جهت رفع نیازمندی ها، نواقص و معایب موجود برابر دستورالعمل های ذیربط از طریق مراجع مسئول.
ایجاد هماهنگی بین دستگاه های عضو کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان.
نظارت بر امور مربوط به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان های بین المللی و مردم نهاد خارجی.
نظارت بر امور مربوطبه رفع نیازمندی ها و تأمین رفاه و برقراری مستمری پناهندگان ، معاودان و رانده شدگان و همچنین امور مربوط به به اشتغال و آموزش آنها.
برنامه ریزی به منظور تشکیل کمیته های فرعی جهت رسیدگی به امور مربوط به وضعیت امور مهاجرین و اتباع خارجی.
برنامه ریزی جهت برگزاری کمیته های حل اختلاف.
ارزیابی آثار مثبت و منفی حضور اتباع خارجی در کشور و ارائه گزارش و راهکار به منظور كاهش آسیبهای احتمالی.
تعامل و همکاری با واحدهای استانی و سایر دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی و واحدهای ذیربط در امور اتباع خارجی.
نظارت بر جمع آوری آخرین آمار اتباع و مهاجرین خارجی استان و ارسال آمار مذکور بصورت آنلاین به مرکز.
نظارت بر امور مرتبط با بازگشت داوطلبانه اتباع خارجی به کشور متبوع.
نظارت بر تهیه گزارش تخصصی امور مربوط به آموزش، جرایم، بهداشت و درمان، احزاب، تجمعات سیاسی و مذهبی، تردد دیپلمات های خارجی در کشور، امور مشکوک التابعین و مدعیان تابعیت ایران وفق قوانین و مقررات و درصورت لزوم ارایه گزارشات مربوط به مرکز.
نظارت بر تشكیل پرونده های تابعیت برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با پدران خارجی بر اساس ماده واحده سال 1385 و همچنین بر اساس بند 979 برای تابعیت اتباع خارجی و خانواده های شهدا و همچنین بررسی وضعیت اتباع خارجی در استان و ارزیابی آثار مثبت و منفی حضور اتباع خارجی در کشور به منظور ارائه راهکارهای قانونی.
ابلاغ دستورالعمل ها، قوانین و آئین نامه ها به دستگاه ها و مراجع ذیربط.
نظارت بر انجام امور مربوط به ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان اعم از تشکیل پرونده ازدواج، بررسی وضعیت متقاضی، صدور پروانه زناشویی و سپس معرفی جهت ثبت ازدواج.
تشكیل كمیته های تخصصی و كارگروه های فرعی استان در امور پناهندگان.
نظارت بر ترددهای مجاز و غیر مجاز مرزی.
بستر سازی و فراهم آوردن زمینه های لازم برای پرورش نیروی جایگزین با تأكید بر مواردی از قبیل انتقال تجربیات، ارایه آموزش های لازم و مشاركت دادن در انجام امور، تفویض اختیار.
شرکت در گردهمایی ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره های آموزشی مرتبط.
ارائه خط مشی و سازماندهی فعالیت های دفتر، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی.