چهارشنبه 30 مهر 1404

معاونت توسعه مدیریت و منابع

عزیز حبیبی
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل


شرح وظایف معاونت توسعه مدیریت و منابع
  1. نظارت بر اجرای سیاست ها و خط مشی های اداری و مالی و استخدامی و امور مدیریت منابع انسانی و اداری، رفاهی و استخدامی استانداری و واحدهای تابعه در چارچوب ضوابط و مقررات.
  2. نظارت بر ارزیابی عملكرد كاركنان استانداری و واحدهای تابعه.
  3. انعكاس نارسائی ها و مشكلات استانداری وواحدهای تابعه در زمینه توسعه مدیریت و منابع انسانی به مراجع ذیربط.
  4. اعلام نظر در مورد كیفیت نیروی انسانی مورد نیاز استانداری و واحدهای شهرستانی و انجام تشریفات مربوط به بكارگیری، جذب،  استخدام و صدور احكام مطابق قوانین و مقررات مربوطه.
  5. نظارت بر اجرای امور مالی اعم از نگهداری دفاتر، اعتبارات، هزینه ها وتهیه و تنظیم و صدور اسناد مالی و وصول اعتبارات تخصصی استانداری براساس قوانین و مقررات.
  6. نظارت برحسن اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل های مربوط به برقراری حقوق و مزایا و فوق العاده های مربوطه در استانداری و واحدهای تابعه.
  7. نظارت بر انجام كلیه امور خدمات و تداركات استانداری و واحدهای تابعه براساس قوانین و مقررات مربوطه .
  8. نظارت براجرای بودجه تفصیلی ابلاغ شده استانداری.
  9. نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی (اعتبارات هزینه ای و تملك دارایی های سرمایه ای) استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های تابعه بر اساس برنامه های تنظیم شده بارعایت مقررات و ضوابط و دستورالعمل های بودجه.
  10. نظارت بر امور مربوط به توانمندسازی و افزایش سطح دانش و مهارت كارمندان استانداری و واحدهای تابعه از طریق سازماندهی و پیش بینی آموزش های مناسب در چارچوب سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت كشور و مراجع ذیصلاح.
  11.  نظارت و مدیریت  برامور مربوط به تهیه بسته های مناسب نرم افزاری و سخت افزاری و نظارت بر آموزش بسته های مذكور به منظور تسهیل فعالیت استانداری و واحدهای تابعه.
  12. نظارت عالیه بر نحوه اجرای برنامه ها و طرح های تحول اداری و مصوبات شورای اداری استان.
  13. نظارت بر اجرای طرح های مطالعاتی و پژوهشی استانداری و واحدهای تابعه و وابسته و هماهنگی و نظارت برامور توسعه فن آوری استان و ارزشیابی آن.
  14. نیازسنجی و برنامه‌ریزی آموزشی استانداری و واحدهای تابعه و سازمانهای وابسته در چارچوب سیاستهای ابلاغی.
  15. نظارت بر انجام مطالعات و بررسی های لازم در مورد روش های انجام كار، تهیه و تنظیم و پیشنهاد تشكیلات تفضیلی و شرح وظایف پست های سازمانی استانداری، فرمانداری و بخشداری های تابعه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه.
  16. نظارت بر انجام وظایف دبیرخانه‌ای كمیته كارگروه توسعه مدیریت استانداری و هماهنگی با دبیرخانه ستاد وزارت كشور.
  17. نظارت بر نحوه اجرای روش ها و رویه های اختصاصی و عمومی استانداری و واحدهای تابعه براساس شاخص‌ها و ضوابط ابلاغی با هماهنگی وزارت كشور.
  18. نظارت بر انجام امور مربوط به بهره وری استانداری وواحدهای تابعه.
  19. نظارت بر چگونگی انجام آئین نامه ها و دستورالعمل ها و رویه های اجرایی كار.
  20. نظارت عالیه بر نحوه اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری اعم از برنامه ها، دستور العمل ها و بخشنامه ها و مصوبات شورای عالی اداری در دستگاه های اجرایی استان.
  21. تهیه برنامه های استراتژی، بلند مدت و سنواتی استانداری و واحدهای تابعه.
  22. توسعه مدیریت و فناوری های نوین مدیریتی در سطح استانداری و واحدهای تابعه.
  23. ارتقاء فرهنگ سازمانی در سطح استانداری و واحدهای تابعه.
  24. انجام وظایف جانشینی استاندار در شورای برنامه ریزی و توسعه وشورای راهبردی توسعه مدیریت و شورای اداری استان و اقتصاد مقاومتی،کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری، ستاد تسهیل استان، کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و مرکز سرمایه گذاری
  25. نظارت بر عملکرد شورای هماهنگی بانک های استان.
  26. ریاست هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان استانداری و واحدهای تابعه در دستورالعمل ابلاغی.
  27. نظارت عالی بر عملکرد هسته گزینش استانداری و واحدهای تابعه.