يکشنبه 27 مهر 1404

معاونت هماهنگی امور عمرانی

فرهاد سبحانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل


شرح وظایف معاونت هماهنگی امور عمرانی
  1. هدایت و نظارت بر واحدهای استانی دستگاه های اجرائی در تهیه ‌و تنظیم طرح های زیربنایی اقتصادی و عمرانی با توجه‌ به ‌نیازها، تجارب و اولویت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان.
  2. نظارت عالیه بر برنامه های عمرانی و گزارش‌گیری مستمر از پیشرفت پروژه های عمرانی روستاها و شهرها و اعلام عدم پیشرفت به‌ واحدهای استانی دستگاه های اجرائی مربوطه‌ به ‌منظور رفع موانع.
  3. نظارت عالیه و مراقبت و هماهنگی در اجرا و پیشرفت برنامه های عمرانی (ملی- استانی).
  4. انجام اقدامات لازم در زمینه ‌تشکیل جلسات شورای آب، شورای فنی استان و شورای برنامه‌ریزی و سایر شوراها و كمیسیون‌ها و كمیته های مربوطه ‌بر حسب مورد.
  5. تهیه ‌و تنظیم گزارش های نظارتی از عملکرد واحدهای استانی دستگاه های اجرایی و ارزشیابی آنها در راستای  اجرای پروژه های عمرانی و آثار و نتایج اقتصادی- اجتماعی آنها به ‌منظور استفاده‌ بهینه‌ در تدوین برنامه های ملی، منطقه‌ای و محلی.
  6. بررسی‌های لازم و  نظارت بر انجام مطالعات در زمینه ‌اجرای طرح ها و برنامه های واحدهای استانی دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی استان به‌ منظور پیشبرد برنامه های عمرانی و همچنین ارائه ‌نظرات در این زمینه ‌به ‌شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان.
  7. حمایت از شوراهای اسلامی استان و نظارت بر فعالیت آنها مطابق قوانین و مقررات.
  8. مطالعه ‌و بررسی وضع مناطق روستائی و شهری استان به منظور دستیابی به نیازهای زیربنایی و تسهیلات رفاهی و اولویت بندی آنها و پیگیری اعتبارات مربوط از منابع مختلف.
  9. تهیه ‌و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت های طرح های عمرانی در مناطق روستایی و شهری و همکاری با واحد‌های ذیربط در این زمینه ‌با وزارت کشور.
  10. نظارت و پیگیری بر امر تهیه ‌و تنظیم گزارش جامع از عملکرد واحدهای استانی دستگاه های اجرایی و ارزشیابی آنها در راستای اجرای پروژه های عمرانی و آثار اجتماعی واقتصادی آنها به ‌منظور استفاده‌ بهینه در تدوین برنامه های ملی، منطقه‌ای و محلی.
  11. نظارت بر پروژه های عمرانی در مناطق شهری و روستایی از محل اعتبارات ابلاغی. 
  12. بررسی و تهیه ‌قیمت‌های پایه ‌استان و ضرایب منطقه‌ای با توجه ‌به ‌شرایط خاص هر منطقه ‌و پیشنهاد به‌ مراجع ذیربط برای تأیید.
  13. نظارت و بررسی اعتبارات شهرداری‌ها و هدایت و راهنمائی‌های لازم در اتخاذ روش های صحیح و رعایت اولویت ها در چارچوب طرح ها و برنامه ها.
  14. نظارت، بررسی و اظهار نظر درخصوص برنامه ها، اعتبارات و مسائل مالی سالیانه ‌شهرداری‌ها كه ‌به ‌تصویب شورای اسلامی شهر می رسد.
  15. بررسی موقعیت مناطق شهری و روستائی استان به منظور دستیابی به ‌نیازهای زیربنایی و تسهیلات رفاهی و برآورد اعتبار مورد نیاز و پیگیری لازم از طریق وزارت كشور.
  16. انجام اقدامات لازم به منظور تشكیل و یا حضور فعال در جلسات، مجامع، شوراها، کمیته ها، کارگروه ها و کمیسیون‌ها حسب مورد و نظارت بر تهیه‌ و تنظیم صورتجلسات و پیگیری مصوبات.
  17. نظارت بر پیشبرد طرح ها و پروژه ها و رفع موانع اجرای پروژه ها در واحدهای استانی دستگاه های اجرائی، نظارت بر اجرای طرح های تملك دارائی سرمایه‌ای به ‌منظور ارزیابی از نظر مطابقت عملیات و نتایج حاصله ‌با اهداف و خط مشی‌ها و سیاست‌های تعیین شده ‌و مقایسه‌پیشرفت كار با جداول زمانی و اعمال كنترل های لازم و تنظیم گزارش های مربوطه و اعلام نتایج به ‌مراجع ذیربط.
  18. نظارت بر اجرای آئین نامه ‌مربوط به ‌معادن شن و ماسه ‌و خاك رس معمولی در سطح استان.
  19. مطالعه ‌و بررسی وضع روستاها و شهرهای استان از نظر تأسیسات رفاهی به ‌منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی روستاها و شهرداری‌ها و پیگیری تأمین آنها برابر مقررات.
  20. تعیین اولویت بندی طرح ها و برنامه ها و پروژه ها برای تخصیص اعتبارات لازم.