چاپ        ارسال به دوست

جبران عقب‌ماندگی‌های استان اردبیل نیازمند توجه به تربیت نیروی انسانی کارآمد است

استاندار اردبیل با اشاره به عقب‌ماندگی‌های استان در بخش‌های مختلف، جبران این عقب‌ماندگی‌ها را نیازمند برنامه‌ریزی‌های تحول‌آفرین برای تربیت نیروی انسانی موثر و کارآمد دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در همایش مدیران مدارس، راهبران و سرگروه‌های درسی استان که با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد، بیان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی‌های استان اردبیل در بخش‌های زیرساختی، فضای آموزشی، بیمارستانی، راه و...، جبران این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های تحول‌آفرین در زمینه تربیت نیروی انسانی موثر و کارآمد است.

وی افزود: بدون منابع انسانی علمی و اقدامات دانش‌بنیان، ثروت‌آفرینی مورد انتظار از ظرفیت‌های مختلف استان اردبیل در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و... تحقق نخواهد یافت.

استاندار اردبیل ادامه داد: استعدادهای بسیاری در بین دانش‌آموزان استان اردبیل وجود دارد که باید با فراهم آوردن امکانات مناسب، از این استعدادها برای ارتقای علمی استان استفاده شود.

اقدامات لازم برای ارتقای وضعیت قبولی در کنکور و نمرات نهایی انجام می‌شود

عاملی اظهار کرد: با توجه به رتبه پایین استان اردبیل در کنکور سراسری دانشگاه‌ها، پیگیری برگزاری کلاس‌های کنکور برای آمادگی دانش‌آموزان کنکوری از دی ضروری است.

وی گفت: با توجه به این‌که میانگین نمرات نهایی استان اردبیل نیز مطلوب نیست، برای کمک به ارتقای این وضعیت، سوالات ۱۰ سال اخیر امتحانات نهایی استخراج و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد‌ و از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی با همکاری مدیران و معلمان و برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده برای ارتقای سالانه ۲ نمره به میانگین نمرات نهایی مورد توجه باشد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید با اجرای عدالت آموزشی، فعال کردن پژوهش‌سراها و خانه‌های خلاق، زمینه پرورش استعدادهای دانش‌آموزان را برای الگو شدن در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کنیم.

اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس با هدف بهبود کیفیت آموزش در استان اردبیل

عاملی ادامه داد: اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس برای بهبود کیفیت آموزش در استان اردبیل بوده و لازم است مدارس بر اساس شاخص‌های مختلف رتبه‌بندی و نیازمندی‌های لازم برای ارتقای سطح فعالیت آن‌ها احصا شود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که در سال‌های گذشته توجه به ارتقای گروه‌های درسی مورد غفلت واقع شده، تقویت گروه‌های درسی و ایفای نقش در ارتقای کیفیت آموزشی ضروری است.

علم‌آموزی بدون ارتقای وضعیت پرورشی پذیرفتنی نیست

استاندار اردبیل گفت: توجه به علم‌آموزی بدون ارتقای وضعیت پرورشی و تربیتی پذیرفتنی نیست و باید همگام با توسعه علمی، جنبه‌های تربیتی و پرورشی و همچنین بهداشتی نیز در مدارس تقویت شود.

عاملی اظهار کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن با استفاده از فضای مجازی و ماهواره‌ای، لازم است دانش‌آموزان چگونگی مواجهه با فضای مجازی و رسانه‌ای را آموخته و سواد رسانه‌ای آن‌ها ارتقا یابد.

انتهای پیام


٢٣:١٠ - پنج شنبه ٢٤ شهريور ١٤٠١    /    شماره : ٤٠٣٧١    /    تعداد نمایش : ٦٩



خروج