نقشه سایت|صفحه اصلی
سال نود و پنج«سال اقتصاد مقاومتی ؛اقدام و عمل»
سه شنبه ٠٥ بهمن ١٣٩٥
اداره كل مديريت بحران

مدیرکل مدیریت بحران

 


   نام و نام خانوادگی:مسعود امامی یگانه

   مدرک تحصیلی:لیسانس مهندسی کشاورزی

                           لیسانس مهندسی معماری

  

شماره تماس:  33822432-045

پست الکترونیکی: masood.emami@ymail.com

 

 

سوابق اجرایی (1380-1392):

-          کارشناس حوزه سیاسی استانداری

-          مسول مرکز اطلاعات و اخبار استانداری

-          رییس اداره روابط عمومی و تشریفات استانداری

-          مسول کمیته اطلاع رسانی و آموزش ستاد انتخابات استان

-          مسول کمیته افتتاحیه ها و پروژه ها ستاد دهه فجر استان

-          جانشین کمیته ارتباطات مردمی سفر هیات محترم دولت به استان

-          دبیر اولین جشنواره روابط عمومی های استان اردبیل

-          نماینده رسمی سومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی در استان

-          رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان

-          رابط استان با پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله

-          عضو کمیته تخصصی معماری و شهرسازی شهرداری اردبیل

-          عضو کمیته تخصصی آب ، کشاورزی و منابع طبیعی استانداری

-          عضو کارگروه تخصصی بیمه کشاورزی استان.

-          نماینده اداره کل مدیریت بحران در گارگروه های تخصصی کشاورزی ،آموزش مدارس، امداد و نجات ، آموزش و اطلاع رسانی

-           جانشین وکارشناس مسئول اداره کل مدیریت بحران استانداری

-          مدیر کل روابط عمومی استانداری اردبیل

-          مدیر کل حوزه استاندار

 

 


اهداف و شرح وظایف اداره کل مدیریت بحران

1-      ایجاد هماهنگی ، انسجام ، نظارت و ارزیابی مستمر واحدهای استانی دستگاه های اجرایی در راستای : هم افزاریی سیاست های جامع پیشگیری و کاهش اثرات و پیامدهای نامطلوب حوادث و سوانح غیر مرقبه ، آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیر مرقبه و انجام  صحیح وظایف مربوط به بازسازی  و بازتوانی.

2-      مستند سازی و تجزیه وتحلیل اطلاعات مربوط به حوادث و اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی و مدیریت حادثه.

3-      برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت استفاده  بهینه از ظرفیت های واحد استانی دستگاه های دولتی و غیر دولتی  و نیروهای مسلح استان به منظور پیش بینی و پیشگیری بحران.

4-      برنامه ریزی و هماهنگی برای سازماندهی و آموزش کلیه تشکل های مردمی ، نهادهای غیر دولتی ونیروهای بسیج و داوطلب مردمی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران با همکاری واحدهای استانی دستگاه های ذیربط.

5-      همکاری درتهیه طرح های جامعه مدیریت کاهش خطر پذیری  Risk Reduction Management  به جای مدیریت بحران DISASTER Management  در سطح استانی و (منطقه ای) ، محلی.

6-      هماهنگی و نظارت در زمینه ایجاد و گسترش سیستم های موثر پیشگیری ، مقاوم سازی و به سازی  لرزه های ساختمان ها ، زیر ساخت خا و ابنیه  و شریان های حیاتی و مهم و بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده ، روش های اتکائی و جبرانی خسارات نظیر انواع بیمه ها ، حمایت های مالی و سازو کارهای تشویقی ، تسهیلات ویژه و صندوق های حمایتی با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور و همکاری واحدهای دستگاه های ذیربط.

7-      کمک به توسعه و گسترش موسسات علمی و مشاوره ای فعال و بهره گیری از تجارب آنها به منظور استانداردسازی و بهبود کیفیت ارتقاء و کنترل ایمنی کالاها و خدمات ،ساختمان ها و تاسیسات زیربنایی استان و نظارت بر رعایت استانداردهای مصوب.

8-      ابلاغ دستورالعمل های اجرایی مربوط به اقدامات اضطراری و احتیاطی در هنگام وقوع و یا احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه به واحدهای استانی دستگاه های ذیربط.

9-      انجام هماهنگی های لازم برای در اختیار گرفتن امکانات و ظرفیت های سازمان های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و نیروهای مسلح به منظور مدیریت بحران استان و استان های معین اعم در طول زمان مقابله با بحران.

10-   نظارت و ارزیابی اقدامات واحدهای استانی دستگاه های اجرایی در خصوص مراحل چهارگانه مدیریت بحران به ویژه آمادگی و مقابله و ارائه گزارش به سازمان مدیریت بحران کشور.

11-   انجام مطالعات و ارائه طرح های مناسب به منظور آمادگی های لازم برای مقابله با حوادث و وسانح غیرمترقبه طبیعی از قبیل سیل ، زلزله ، خشکسالی ، سرمازدگی ، آفات  گیاهی ، آلودگی هوا، لغزش لایه های زمین ، نوسانات آب دریا و پشتیبانی لازم به هنگام تهاجم های هوایی و بمباران  به واحدهای استانی دستگاه های ذیربط بمنظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از وقوع آنها در استان.

12-   ایجاد هماهنگی های لازم بمنظور تامین خسارات ، بازسازی  و نوسازی مناطق تخریب شده با همکاری دستگاه های دولتی  و سازمان ها و ونهادهای تخصصی استانی و محلی.

13-   ایجاد هماهنگی بمنظور تشکیل هسته های فعال در مناطق مستعد حوادث و استفاده از توان  نیروهای موجود  در استان  و حضور مداوم در فعالیت های تخصصی مدیریت  بحران بویژه امداد و نجات.

14-   ایجاد هماهنگی بمنظور اراده خدمات و پیش آگاهی های لازم در خصوص تغییرات فیزیکی ، هوایی و نظایر آن به واحدهای استانی و شهرستانی دستگاه های اجرایی جهت کاهش خسارات و اثرات نامطلوب.

15-   اعزام گروه های کارشناسی به نقاط مختلف استان به هنگام بروز حوادث و سوانح بمنظور  بررسی عینی و تطبیقی و تهیه نوار، فیلم ، اسلاید و گزارش حوادث و اقدامات بعمل آمده با همکاری ادارات و سازمان ها و نهادهای ذیربط و ارائه گزارش به سازمان مدیریت بحران کشور.

16-   تعیین اولویت ها و ضوابط اجرایی لازم در خصوص توزیع اعتبارات و امکانات و فراهم نمودن زمینه اجرایی  طرح ها و برنامه های مربوط  به پیشگیری ، بازسازی و نوسازی و تامین خسارات  وارده و سایر اعتبارات مورد نیاز.

17-   انجام امور پشتیبانی ، تدارکاتی و حمایت ستادهای شهرستانی و منطقه ای در مناطق آسیب دیده از طریق امکانات استان و شهرستان و سایر قسمت ها.

18-   بررسی مسائل و مشکلات انعکاس یافته از سوی شهرستان ها و دستگاه های مجری طرح ها و پروژه های بازسازی  و نوسازی  مناطق آسیب دیده و انجام اقدامات لازم برای رفع آنها با همکاری واحدهای استانی دستگاه های اجرایی.

19-   ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی های لازم در زمینه امور آتش نشانی بمنظور ارتقاء کمی و کیفی  ماشین آلات و لوازم و تجهیزات آتش نشانی، مدیریت نیروی انسانی ، امور امدادی و خدماتی ایمنی در سطح استان با همکاری شهرداری ها و دهیاری های استان.

20-   انجام امور مطالعاتی ، تحقیقاتی و پژوهش های  کاربردی در زمینه مدیریت بحران بمنظور پشتیبانی کارشناسی واحدهای استانی دستگاه های اجرایی.

21-   مدیریت شبکه اطلاعات مدیریت بحران (شامل سیستم اطلاع رسانی و هشدار) استان.

22-   طراحی و راه اندازی  شبکه اطلاع رسانی مناسب بمنظور ایجاد میان سازمانی و اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص بحران های احتمالی در استان.

23-   مدیریت  امور مالی مدیریت بحران استان در چارچوب اعتبارات و برنامه های مصوب.

24-   برنامه ریزی و پیگیری تشکیل و سازماندهی شورای هماهنگی مدیریت بحران  استان و کارگروه های تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران.

25-   پیگیری تشکیل و سازماندهی  شورای همانگی مدیریت بحران شهرستان و کارگروه های تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران.

26-   پیگیری اجرای مصوبات و تصمیمات شورای عالی و وشورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و استان.

27-   ایجاد هماهنگی بین  شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و سازمان های مسئول امور تخصصی در مدیریت بحران و ارزیابی فعالیت  آن ها.

28-   ارائه گزارش روند  اقدامات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها و کارگروه تخصصی آن به سازمان مدیریت بحران کشور.

29-   بررسی نیازهای اعتباری مدیریت بحران استان و شهرستان ها در مراحل چهارگانه بحران و پیگیری تامین و توزیع آن براساس برنامه های مصوب شورای هماهنگی مدیریت بحران استان.

30-   برنامه ریزی فرهنگی ، پژوهشی ، آموزشی ، تبلیغاتی ، اطلاع رسانی ، تمرینی و مانور در مراحل آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه در استان مبتنی بر طرح جامعه کشور.

31-   پیگیری اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با بروز بحران ها و حوادث غیر مرقبه برای اعضا شورای هماهنگی استانی و شهرستانی بمنظور ارتقاء مهارتهای فنی مدیریت بحران.

32-   افزایش آگاهی های عمومی و گسترش فرهنگ ایمنی و دانش مدیریت بحران.

33-    پیگیری توسعه امور بیمه در بخش های مختلف ، سازمان ها و تاسیسات دولتی ، اماکن مسکونی ، تجاری و بخش کشاورزی و دامی و نظارت عالیه بر عملکرد بیمه ها.

34-   پیگیری در زمینه تشکیل تیم های امداد و نجات شهرستان ها و بخش ها از طریق جمعیت هلال احمر برای افزایش سطح آمادگی استان و شهرستان ها.

35-   بررسی توان ، پتانسیل و ظرفیت علمی و تکنولوژی حوزه های دانشگاهی و اجرایی استان در راستای بهبود روند اقدامات مربوط به امور پیش بینی و هشدار قبل از وقوع حادثه.

36-   پیگیری اجرای دوره های اموزشی مربوط به مراحل  چهارگانه بحران توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری.

37-   ارتباط مستمر با سازمان مدیریت بحران به منظور هماهنگی در انجام وظایف.

38-   ارائه برنامه ها و گزارش عملکرد مدیریت بحران استان به مراجع ذیربط.


برنامه کاری  اداره كل مديريت بحران در سال 1394

 

 

1-   پیگیری وجذب اعتبارات مدیریت بحران استان جهت جبران بخشی از خسارات وارده به استان از ناحیه حوادث غیرمترقبه.

2-   پیگیری وتوزیع اعتبارات ابلاغی در طول سال با رعایت اولویت های مربوط به مراحل چهارگانه مدیریت بحران وجلوگیری از هدر رفتن ثروت ملی.

3-   برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها و پیگیری مصوبات مربوط .

4-   برگزاری جلسات كارگروه های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان (حداقل هر دو ماه یكبار ) و پیگیری صورتجلسات مربوطه .

5-   تشكیل جلسات ستاد خشكسالی استان و اتخاذ تدابیر لازم برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از خشكسالی در سطح استان .

6-   برنامه ریزی به منظور برگزاری مانورهای مختلف (آموزشی ، ساعت صفر ، دورمیزی و ...) با همكاری اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به منظور ارزیابی آمادگی و توان دستگاه های عضو .

7-   برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی (ادارات – مدارس- روستاها و ...) با همكاری ارگانهای ذیربط با اولویت آموزش های یازده گانه مدیریت بحران .

8-   جمع بندی خسارات حوادث احتمالی استان و ارسال به سازمان مدیریت بحران كشور و پیگیری اعتبارات مربوطه (كمك های بلاعوض- تسهیلات بانكی و ...) .

9-     تكمیل و تجهیز سالن مانیتورینگ مدیریت بحران استان و پایگاه های چند منظوره مدیریت بحران شهرستان ها با پیگیری تأمین اعتبار مربوطه .

10- فرهنگ سازی در راستای توسعه بیمه اماكن مسكونی و تجاری در سطح استان و ملزم کردن شهرداری ها جهت بیمه کردن منازل مسکونی و الزام دستگاه های اجرایی برای بیمه نمودن اموال دولتی اعم از منقول وغیر منقول.

11- برگزاری برنامه های مربوط به هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی – مانور زلزله و ایمنی در مدارس (8 آذر) و سایر مناسبت های مربوط.

12- تهیه وتوزیع بروشورها و كتابچه های آموزشی با همكاری كارگروه های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به منظور ارتقاء فرهنگ ایمنی در میان اقشار مختلف مردم.

13- نظارت و پیگیری نحوه اجرای پروژه های تأمین اعتبار شده از محل اعتبارات مدیریت بحران و ارسال گزارش مربوط به سازمان مدیریت بحران كشور .

14- ارسال مستمر وبه موقع اطلاعیه ها و اخطاریه های اداره كل هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران به دستگاه های ذیربط و فرمانداری های تابعه.

15- پیگیری استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و ساز توسط دستگاه های اجرایی ذیربط با فرهنگ سازی  درراستای جلوگیری از خسارات وارده درحین وقوع حوادث غیر مترقبه.

16- بهسازی و مقاوم سازی اماكن عمومی به ویژه مدارس – بیمارستان ها و مراكز مسكونی ، تجاری و بافت های فرسوده شهری و روستایی از طریق فرهنگ سازی.

17- ایجاد بانك اطلاعات تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان .

18- پیگیری استقرار بالگرد امداد و نجات در استان .

19- تكمیل طرح جامع ایمنی شهرها و روستاهای استان (سیل – زلزله – خشكسالی ).

20- پیگیری تأمین اعتبار لازم به منظور تجهیز و ایجاد پایگاه های آتش نشانی توسط شهرداری ها در سطح استان.

21- شناسایی مناطق زلزله خیر و تهیه نقشه های پهنه بندی خطر زلزله ها.

22- پیگیری محل های اسكان اضطراری از فرمانداران در شهرها و روستاهای بزرگ استان.

23- پیگیری اصلاح سیستم آبیاری سنتی به مدرن جهت جلوگیری از هدر رفت آب در كشاورزی .

24- پیگیری بیمه كشاورزی و پرداخت به موقع خسارات كشاورزان بیمه شده .

25- پیگیری و هماهنگی ارتباطات بی سیمی اعضای شورای هماهنگی و فرمانداری های تابعه .

26- پیگیری تکمیل وراه اندازی رادار هواشناسی در شهرستان مغان.

27- پیگیری تکمیل سیستم هشدار سریع (سیل-طوفان-سرمازدگی).

28- پیگیری هدایت آب های سطحی شهرها بر اساس طرح جامع تهیه شده توسط شهرداری ها.

29- پیگیری تکمیل سدهای معیشتی و طرح های آبخیزداری.

30- پیگیری تجهیزات پایش آلودگی هوا.

31- پیگیری نصب وراه اندازی سامانه تگرگ زدایی در شهرستان مشگین شهر.

32- پیگیری احداث و تکمیل سیل بند و دیوارهای حفاظتی در مراکز جمعیتی و ساماندهی رودخانه های مرزی و داخلی.

33- ایجاد مرکز ژئوفیزیک(مرکز لرزه نگاری) در استان.

34- پیگیری کنترل افت سطح آب های زیرزمینی (بویژه در دشت اردبیل)

35- پیگیری تشكیل كمیته های برفروبی در شهرستان های تابع استان و تشكیل منظم جلسات .

 

 

تمامی حقوق متعلق به این سایت برای استانداری اردبیل محفوظ می باشد.

سه شنبه ٠٥ بهمن ١٣٩٥