نقشه سایت|صفحه اصلی
سال نود و پنج«سال اقتصاد مقاومتی ؛اقدام و عمل»
سه شنبه ٠٥ بهمن ١٣٩٥
دفتر امور روستايی وشوراها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها

 

نام و نام خانوادگی: اکبر طوبا

مدرک تحصیلی: لیسانس مدیریت دولتی

شماره تماس: 33251322-045


 سوابق اجرایی:


-افتخار حضور در جبهه های حق علیه باطل به مدت 19 ماه و 20 روز-بسیجی فعال- عضو ارکان گردانهای عاشورا و ضابط قضایی

- کارمند حراست استانداری آذربایجان غربی

-رئیس دفتر معاون امور عمرانی استانداری اردبیل

- مسئول روابط عمومی فرمانداری نمین

-دهدار روستاهای گرده-ویلکیج مرکزی نمین و ثمرین اردبیل

-جانشین بخشدار عنبران و ویلکیج نمین

-خبرنگار آزاد خبرگزاری جمهوری اسلامی، روزنامه همشهری، ایران

-عضو انجمن کتابخانه های عمومی استان

-عضو کارگروه فنی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها

-عضو کارگروه محیط زیست سازمان شهرداری ها و دهیاری ها

-عضو کارگروه تخصصی توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

-جانشین استانی کمیته فضاسازی و تزئینات روستائی و ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی

-کارشناس امور سیاسی و انتظامی

-کارشناس امور دهیاری ها

-کارشناس مسئول امور دهیاریها

-مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها

- رییس کمیته اجرایی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی روستاها

- دبیر کارگروه توسعه روستایی و عشایری

- دبیر کمیسیون ماده 99

 


 

اهداف و شرح وظایف دفتر امور روستایی و شوراها

     

·        -  مطالعه و بررسی وضع روستاها از نظر تاسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی روستاهای استان.

        - همکاری با واحدهای ذی ربط در وزارت کشور و سایر دستگاه های اجرایی در زمینه تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت های طرح های عمرانی در روستاها.

        -  بررسی طرح های عمرانی روستاها برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور و همچنین طرح های که از محل اعتبارات عمرانی کشور انجام می گیرد با همکاری دفتر فنی استانداری.

·       -  اقدام در مورد راهنمایی شوراهای اسلامی ده و واحدهای عمران روستایی به منظور پیشرفت برنامه های عمرانی با استفاده از خودیاری و مشارکت مردم.

·         - نظارت بر برنامه های عمرانی و گزارش گیری مستمر از نحوه اجرای مصوبات ، قوانین و مقررات و پیشرفت برنامه های عمرانی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته و محروم عنداللزوم اعلام عدم پیشرفت آنها به واحدهای استانی دستگاه های اجرایی مربوطه به منظور رفع موانع با همکاری دفتر فنی.

·       -  هماهنگی با دستگاه های مربوط در تدوین طرح های توسعه اقتصادی براساس استعدادهای مناطق ، به منظور توسعه سرمایه گذاری علی الخصوص در زمینه گردشگری ، صنایع کوچک و تبدیلی و صنایع مرتبط با بخش های کشاورزی.

·        - انجام هماهنگی و پیگیری لازم از دستگاه های مربوطه ، بانک ها و موسسات مالی بمنظور پرداخت کمک های فنی و اعتباری ، تسهیلات قرض الحسنه و وام های خرد جهت توسعه اشتغال روستایی و تهیه گزارش عملکرد اقدامات اشاره شده.

·      -   همکاری با واحدهای استانی دستگاه های اجرایی ذیربط و واحدهای تخصصی در استانداری به منظور بررسی و شناسایی راهکارهای اجرایی و عملیاتی :

       1- سازماندهی و تشویق مهاجرت معکوس به روستاها

       2- فعال سازی تشکل های مردمی و خیرین و بخش خصوصی در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و اجرای پروژه های عمرانی و طرح های اشتغال زا در مناطق روستایی ، رشد و توسعه کارآفرینی و ایجاد مشاغل جدید از طریق انجام آموزش های مهارتی و کاربردی  متناسب با نیازهای هر منطقه

      3- رفع نیازهای آموزشی در زمینه دینی، تربیتی ، علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی در روستاها و پیگیری اختصاص منابع و امکانات مورد نیاز جهت تقویت روحیه خودباوری ، خوداتکایی و عزت نفس در روستاییان.

·         -توسعه خدمات و بهداشت عمومی در سطح روستاها با همکاری دهیاران و واحدهای استانی دستگاه های اجرایی در خصوص پوشش کامل خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها و تهیه گزارشات از روند اقدامات مربوط به توسعه بیمه های سلامت، تامین اجتماعی و سایر خدمات بیمه ای در روستاهای استان.

·         -نظارت بر اقدامات دستگاه های متولی حفظ محیط زیست و بهداشت عمومی در روستاها در چارچوب قوانین موجود.

·       -  نظارت بر واحدهای استانی دستگاه های اجرایی ذیربط در زمینه اجرای طرح های بهسازی و نوسازی ساختار کالبدی محیط و مقاوم سازی مسکن روستایی و اجرای طرح های مصوب روستایی.

·         - تعیین اولویت روستاها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از حوادث غیر مرقبه و ارائه به اداره کل مدیریت بحران جهت تخصیص اعتبارات لازم .

·        - بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورا روستا در مورد برنامه های عمرانی  از نظر مالی و اعتباری و همکاری با واحدهای ذی ربط در نظارت بر فرایند تهیه بودجه سالیانه و حسابرسی  دهیاری های استان.

·         - برنامه ریزی و پیگیری در خصوص تشکیل دهیاری ها بر اساس قوانین و مقررات مربوط با کمک و همکاری فرمانداری و بخشداری های استان.

·         - ابلاغ و دستور العمل های مربوط  به دهیاری ها به فرمانداران و واحدهای استانی دستگاه های اجرایی.

·         - پیگیری تهیه طرح های روستایی با کمک دهیاران و تصویب مراجع ذی ربط استانی.

·         - ابلاغ برنامه ها و اهداف توسعه روستایی به فرمانداران و بخشداری ها و دهیاری ها.

·         - پشتیبانی در زمینه تامین و تجهیز دهیاری ها و هماهنگی های لازم در این زمینه با واحدهای استانی دستگاه های اجرایی و پیگیری تامین ماشین آلات عمرانی و خدماتی روستا از سوی واحدهای ذی ربط.

·         - همکاری با واحدهای مسئول در بررسی تعرفه های عوارض محلی  بهای خدمات پشتیبانی دهیاری و شورای اسلامی روستا و پیگیری انجام قانون جهت تایید و ابلاغ برای اجرا.

·        -  همکاری با واحدهای استانی دستگاه های اجرایی و واحدهای ذیربط در استانداری بمنظور تهیه بانک های اطلاعاتی ، جمع  آوری اطلاعات و تنظیم گزارشات مرتبط  با تغییرات شاخص های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و زیربنایی روستاهای استان و کنترل مستمر تغییرات این شاخص ها و به روز رسانی بانک اطلاعات دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستا.

 

 


 


برنامه های دفتر امور روستایی و شوراها در سال 94

 


1-ارزیابی سالانه عملكرد دهیاری های استان براساس بخشنامه ابلاغی از طرف سازمان شهرداری ها ودهیاری های كشور
2-پیگیری تعیین درجه و یا ارتقای درجه دهیاری های واجدشرایط
3-پیگیری اجرایی نمودن تفاهم نامه های منعقده ابلاغی از طرف معاونت توسعه روستایی ومناطق محروم كشور وسازمان شهرداری ها ودهیاری های كشور
4-برگزاری نشست مشورتی فرمانداران ،بخشداران و دهیاران استان
5-هماهنگی و برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات آموزشی  در مراکز شهرستان ها و بخش ها با شرکت تمامی دهیاران، مسئولین فنی دهیاری ها برای آشنایی بیشتر با نحوه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه تشکیل پرونده های مربوط و ارجاع آن به دبیرخانه کمیسیون تبصره 2 بند 3 ماده 99 قانون شهرداری ها
6-برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان
7-پیگیری و اجرایی نمودن آیین نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور (موضوع توسعه روستایی) با همكاری و هماهنگی ادارات و سازمان های اجرایی ذیربط
8-پیگیری ایجاد صندوق تأمین مالی خرد روستایی موضوع تفاهم نامه منعقده بین مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و پست بانک ایران
9-تلاش در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل بار و مسافر در روستاهای استان
10-تلاش در جهت ایجاد شرایط و حمایت های لازم از مهاجرت معکوس در روستاهای استان
11-پیگیری ونظارت مستمر بر وضعیت مدیریت پسماند و بهداشت در روستاهای استان
12-پیگیری امور مربوط به اعطای تسهیلات برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و تلاش در جهت رفع مشکلات احتمالی
13-رسیدگی و حمایت از روستاهای گردشگری استان و تقویت امکانات مورد نیاز در روستاهای مذکور
14-تلاش در جهت افزایش تعداد پایگاه های آتش نشانی روستایی درسطح استان
15-پیگیری جهت تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان دهیاری ها، غسالخانه، پایگاه آتش نشانی و خانه عالم از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
16-پیگیری تحویل ماشین آلات مربوط به دهیاری های استان از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از اعتبارات بند ح تبصره 9  و احصاء و ارسال لیست ماشین آلات به سازمان جهت استفاده از اعتبارات سال جاری
17-پیگیری جهت جذب اعتبارات سالانه برای توزیع بین دهیاری های استان بر حسب شاخص جمعیت
18-استخراج اطلاعات و آمار توزیع اعتبارات اختصاص یافته به  دهیاری ها که از منابع و فصول مختلف به حساب دهیاری ها واریز می گردد.
19-نظارت بر ثبت بودجه سالانه دهیاری های استان و سایر اطلاعات در سامانه  اینترنتی سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور
20-نظارت مستمر بر نحوه هزینه کرد اعتبارات واریزی بحساب دهیاری ها
21-پیگیری انجام حسابرسی دهیاران استان پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه انتخاب وکمیته حسابرسی توسط سازمان شهرداری ها ودهیاری های کل کشور
22-پیگیری جهت جذب و تامین اعتبار لازم برای برگزاری دوره های آموزشی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها
23-پیگیری جهت تامین اعتبار برای برنامه ریزی سفر آموزشی دهیاران استان به سایر استان های كشور
24-بازدید و نظارت از پروژه های عمرانی در حال اجرای دهیاری های استان

25-پیگیری ونظارت برصدور احکام حقوقی دهیاران بر اساس دستورالعمل مربوط  
26-شرکت در جلسات، همایش ها و کمیته های مربوط به امور روستایی و دهیاری ها و درحیطه وظایف دفتر امور روستایی و شوراها
27-پیگیری امور مربوط به شركت های تعاونی دهیاری ها

28-پیگیری جهت تحویل قیر یارانه ای به دهیاران استان از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور طبق دستورالعمل ارسالی.

29-پیگیری نامه های مربوط به سامانه شکایات مردمی(سامانه سامد) و رسیدگی به آنها

30-پیگیری اتمام اختصاص کدپستی 10 رقمی به روستاهای استان در جهت کمک به یکپارچگی روستاهای استان با اختصاص یافتن کدپستی 10 رقمی

31-بازدید از طرح های هادی اجراشده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نظر پیشرفت فیزیکی و کیفیت اجرایی آنها

32-پیگیری جهت واگذاری دستگاه کارتخوان پوزبه دهیاری ها ازطریق بانک های مرتبط با دهیاری های استان

33-بازدید از دهیاری های استان و بررسی عملکرد آن ها و انعکاس مشکلات و نواقص موجود جهت رفع آن ها به فرمانداری های تابعه.

34-تشکیل کلاس های آموزشی برای دهیاران و مسئولان امور مالی و هماهنگی حضور معاونت محترم امور عمرانی، ذی حساب استانداری و استفاده از رهنمودهای ایشان در جلسات

35-تشکیل جلسه با ناظرین فنی در بخش های تابعه جهت نظارت دقیق بر نحوه انجام پروژه ها و رفع مشکلات مربوط به روستاها

36-توزیع اعتبارات تخصیصی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر حسب شاخص جمعیت در بین دهیاری های استان

37-پیگیری واریز عوارض موضوع بند الف ماده 38 و یک درصد آلایندگی قانون مالیات بر ارزش افزوده از امور مالیاتی در اجرای ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه و نظارت بر نحوه هزینه کرد

38-پیگیری اختصاص سهمیه امریه های خدمتی از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور جهت استفاده در مناطق محروم در نظارت بر پروژه های عمرانی

39-ابلاغ دستورالعمل ها،بخشنامه ها و آیین نامه های مرتبط با دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستا واصله به فرمانداری ها،دستگاه های اجرائی و...

40-تشکیل کمیته اجرائی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به منظور جذب حداکثری تسهیلات برای کلیه طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی واصله از فرمانداری های تابعه استان

41-هماهنگی تشکیل و برگزاری مراسمات مربوط به اداره کل امور روستایی از جمله روز شورا،روز ملی روستا و...

 

تمامی حقوق متعلق به این سایت برای استانداری اردبیل محفوظ می باشد.

سه شنبه ٠٥ بهمن ١٣٩٥