نقشه سایت|صفحه اصلی
سال نود و پنج«سال اقتصاد مقاومتی ؛اقدام و عمل»
سه شنبه ٠٥ بهمن ١٣٩٥
دفتر امورشهری وشوراها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها


نام و نام خانوادگی: فرزاد قلندری

مدرک تحصیلی: لیسانس مهندسی برق(قدرت)

شماره تماس: 33230001-045


سوابق اجرایی:

1-مدیر دفتر مناطق محروم استانداری اردبیل

2- معاون مدیرکل امورشهری وروستایی استانداری اردبیل 

3- معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردیبل     

4-معاون اداره کل امورشهری وشوراهای استانداری اردبیل

5-نماینده وزارت کشورواستانداری درکمیسیونهای شهرداری وسازمانهای وابسته به شهرداریهای استان

6-نماینده استانداری اردبیل درکمیته انطباق بررسی مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای تابع استان،مسئول کنترل پروژه واعتبارات عمرانی حوزه معاونت عمرانی استانداری اردبیل

7-سرپرست اداره کل امورشهری وشوراهای استانداری اردبیل

8-مسئول اموردهیاری های استان

9-رئیس دفترحوزه معاونت عمرانی استانداری اردبیل

 



اهداف و وظایف دفتر امور شهری و شوراها

1-      مطالعه و بررسی وضع شهرهای استان از نظر تاسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی شهرهای استان.

2-      همکاری با دفتر فنی استانداری به منظور تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین الویت های طرح های عمرانی در شهرها.

3-      بررسی طرح های عمرانی شهرداری ها پس از اخذ نظر دفتر فنی ، به منظور استفاده از اعتبارات وزارت کشور و همچنین طرح هائی که از محل اعتبارات عمرانی کشور انجام می گیرد.

4-      مطالعه بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری ها به منظور ارائه خط مشی اتخاذ روش هائی در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری ها و خودکفائی آنها.

5-      نظارت بر برنامه های عمرانی و گزارشگیری مستمر از پیشرفت برنامه های عمرانی شهرها و عنداللزوم اعلام عدم پیشرفت آنها به سازمان های اجرایی مربوطه به منظور رفع موانع با همکاری دفتر فنی.

6-      بازرسی از اقدامات عمرانی در سطح شهرها و تهیه گزارش های ماهانه جهت مراجع ذیربط.

7-      تعیین اولویت شهرها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل برای تخصیص اعتبارات لازم.

8-      بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورای شهر و پیشنهادات شهرداری ها در مورد برنامه های عمرانی از نظر مالی و اعتباری.

9-      صدور دستورالعمل های لازم به شهرداری ها به منظور ایجاد هماهنگی در تهیه طرح های عمرانی از مالی و اعتباری.

10-   جمع آوری و تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز در زمینه شوراهای اسلامی استان و بررسی اقدامات و عملکرد آنها و بررسی گزارش های ارسالی شهرستان ها.

11-   انجام برنامه ریزی های سالم به منظور ارتقاء روز افزون و بالندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا.

12-   تهیه و تظیم پیشنهاد برنامه های آموزشی و آشنا سازی اعضاء شوراها با وظایف و مسئولیت های قانونی خود و سایر مسائل مورد نیاز در جهت اجرای هر چه مطلوب تر وظایف و امور نظارتی مربوطه و ارائه به واحد مربوط جهت اجرا.

13-    بررسی و تنظیم برنامه آموزشی پیشنهادی و ارائه به واحد مربوطه به منظوری آشنایی کارکنان استانداری ، فرمانداری ها و بخشداری ها با قوانین ، آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به شورای های اسلامی.

14-   برنامه ریزی و پیگیری در جهت برپایی همایش های استانی و شهرستانی با حضور اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا  به منظور تبیین سیاست ها و خط مشی های عمومی دولت در استان و تشویق و ترغیب آنان جهت اجرای آن در حوزه نظارتی خود.

15-   بررسی شکایت های واصله از شوراهای اسلامی و رسیدگی لازم مطابق قوانین و مقررات.

16-   بررسی نیازهای مالی شهرداری ها و انجام امور مربوط به حسابرسی آنها.

17-   نظارت بر انجام امور پرسنلی و استخدام شهرداری ها.

18-   نظارت بر امور راهنمایی و رانندگی و اتوبوسرانی و تاکسیرانی و موسسات حمل و نقل.

 


 

برنامه کاری دفتر امور شهری و شوراها در سال 1394

1- بازدید،نظارت ومدیریت بر عملكرد شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر

2- رسیدگی به شكایات در مورد عملكرد شهرداری و شوراها

3- رسیدگی به بودجه ،متمم و تفریغ بودجه شهرداری ها

4- برگزاری جلسات با نماینده فرمانداری ها و عوامل مربوطه شهرداری ها به منظور اصلاح و تکمیل تعرفه عوارض شهرداری هاو نظارت بر اجرا

5-  پیگیری اعتبارات ارزش افزوده و استانی و وام اختصاص یافته به شهرداری ها

6- بررسی مصوبات شورا ها(كمیته انطباق)

7- نظارت بر انجام امور پرسنلی و استخدامی و تشکیل شورای اداری و استخدامی شهرداری ها تابعه استان

8- به روز رسانی چارت سازمانی شهرداری ها و پیگیری موارد مرتبط

9-صدور احكام شهرداران استان

10- تشكیل كمیته انضباطی كار و نظارت بر عملكرد آن

11- بررسی و اعلام نظر در مورد اساسنامه سازمان های شهرداری ها

12- پیگیری مراحل تأسیس شهرداری های جدید

13- پیگیری ارتقاء درجه شهرداری ها

14- هماهنگی و نظارت بر كمیسیون های قانونی شهرداری ها(ماده 77 و 100 و ....)

15-مدیریت و نظارت بر امر آموزش شهرداری ها و شوراها(نیاز سنجی آموزشی- تهیه و تنظیم برنامه آموزشی سالانه

شهرداری ها - مدیریت ونظارت بر اجرای دوره های آموزشی و ...)

16- انجام موارد مرتبط با پژوهش و طرح های مطالعاتی شهرداری ها و مدیریت و نظارت بر این موضوع

17-مدیریت و نظارت بر اجرای امر پسماند شهرداری های استان و عضویت در کارگروه پسماند استان

18- تشكیل كارگروه بحران و پدافند غیر عامل

19-تشکیل کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری و اتلاف سگ های ولگرد

20- ابلاغ بخشنامه ها و راهنمایی شهرداری ها و پاسخگویی به استعلامات

21-برگزاری جلسات با شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران استان به طور مرتب

22-پیگیری در خصوص ساماندهی حمل و نقل عمومی(اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ...)

23-تهیه آمار و اطلاعات شهرداری ها(مالی، پرسنلی، صدور پروانه و ...) به طور ماهانه

24-هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص شرکت شهرداری ها در نمایشگاه های مرتبط با مدیریت شهری جهت بهره مندی از تجارب شهرداری های کشور و برنامه های آموزشی شهرداران و شوراها و کارکنان شهرداری ها

25-تشکیل پرونده و انجام امور مربوط به هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی استان

 

تمامی حقوق متعلق به این سایت برای استانداری اردبیل محفوظ می باشد.

سه شنبه ٠٥ بهمن ١٣٩٥